شرکتهای بهائی ،کانالهای تقویت اقتصادی بینالعدل ( بخش پایانی) 

دوشنبه, 01 خرداد 1396 17:03 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

معرفی شرکتهای همسو با جنگِ نوینِ جهانی

بهائیت در ایران : با عنایت به اهمیت پایههای اقتصادی یک کشور ولزوم ممانعت از نفوذ مخرب سودجویانِ معاند، پرداختن به مقولهی اقتصاد و نگاهی به انگیزههای نفوذ اقتصادی، به ویژه همراه با معرفی مؤسسهها و شرکتهای وابسته، مسئلهای مهم بوده و مستلزم رسیدگی هر چه بیشتر مسئولین ذیربط ،در این حوزه میباشد.

وضعیت اقتصادی بهائیت پس از انقلاب اسلامی

با وقوع انقلاب اسلامی و پردهبرداری از فعالیتهای تشکیلاتی شرکت امنا- تحت پوشش اقتصادی و بهرهبرداری از ارز کشور در جهت منافع بیتالعدل اسرائیلی- جلوی فعالیتهای آن گرفته و شرکت به نوعی برچیده شد اما این پایان بهرهکشی اقتصادی بهائیت نبود، این بار تشکیلات تصمیم گرفت با سیاستگذاری آلترناتیو، مبنای فعالیت های اقتصادی و ممر درآمد داخلی خود را علاوه بر اقدامات گروهی، بر برنامهریزی های فردی نیز متمرکز نموده و آن را به بخشهای صنفی بهائیان سرایت دهد.

به دلیل حساسیت جامعه برعملکرد این قشر- ناشی از کارنامه سیاه بهائیت- عناصر فرقه میکوشند فعالیت اقتصادی و تجاری خود را به نحوی پوشیده از انظار عمومی و مستتر در همکاری با مسلمانان، در بازارهای جامعه اسلامی پیش برند؛ در عمل نیز دستاندکاران این فعالیتهای اقتصادی، به عنوان کارگزاران شبکه بهائیت در ظاهری اقتصادی و تجاری در عرصه جامعه، منویات فرقهای  را نیز عملی می سازند، تا آنجا که حتی در جابهجایی تولیدات تبلیغی وفرقهای نیز به خدمت شبکه صهیونیستی بهائیت درمیآیند.

به عبارتی میتوان گفت که بهائیت در پناه رونق فعالیت اقتصادی، از گروهی منزوی و در حاشیه، به سمت تبدیل شدن به شبکهای فعال پیش میرود، آن هم در حالی که هزینه احداث کارخانجات بهائی در ایران، با سرمایه داخلی- و نه شرکتهای خودشان – صورت گرفته و تنها سود آن به جیب این فرقه دست آموز سرازیر میشود. بهائیت با سیاست هایی همچون تطیمع ( پرداخت و پاداش فوقالعاده ) و تهدید( ایجاد هراس از بیکاری و ...) طرفدارانش را در شرکتهای اقماری خود، پایبند میسازد. عقد قراردادهای مبهم(پیش استعفا روی برگهای بیتاریخ) برای تعمیق هراس از بیکاری در مورد برخی از مسلمانان فعال در این شرکت ها نیز در این راستا گزارش شده است. به علاوه، مسلمانان در شرکتهای اقماری شبکه بهائیت، با تهاجم شدید فرهنگی و اخلاقی مواجهاند. مهرباننمایی افراطی زنان و دختران بهائی در ارتباط با مردان مسلمان،  بیحجابی مطلق همکاران زن بهائی، برگزاری مهمانیهای مختلط و دعوت از خانوادههای زنان مسلمان به این مهمانیها، روابط آزاد بین مردان و زنان و حتی اهانت و جسارت به آموزهها و شعائر اسلامی و مکتب اهل بیت علیهالسلام از جمله سیاستهای حاکم براین شرکتهاست. 

آسیبهای اقتصادی ناشی از بهائیت، جدای از فعالیت شرکتها و کارخانههای وابسته که در ادامه به صورت دقیقتر مطرح خواهد شد، مواردی همچون رواج نزول، ربا، ورود شرکتهای هرمی( نظیر گلدکوئیست) به ایران، قاچاق کالا، پولشویی ،رشوه، کارشکنی و ... را نیز شامل میشود. 

به منظور تبیین کارشکنیهای بهائیت، در ادامه گزارشی از پیام مهم بیتالعدل در رابطه با نحوه نفوذ به حوزه اقتصادی ارائه میشود. در پیامهایی که از بیتالعدل صهیونیستی منتشر میگردد، لزوم دخالت در اقتصاد ایران به عنوان گلوگاهی استراتژیک، مشهود است.

این گزارش مربوط به پیامی از بیتالعدل پس از توافق هستهای (برجام) میباشد. با اغتنام فرصت، بیانیهای از جانب بیتالعدل با هدف خط دهی به شیوهای نوین از فعالیتهای بهائیان ایران، منتشر کردند. این بیانیه در تاریخ 2 می 2016 به محافل ملی کشورهای مختلف از جمله امریکا، آلمان، استرالیا، سوئیس  ،کانادا و ... مخابره شد. 

«همان طور که میدانید، پس از توافق نامه هستهای اخیر، کمپانیهای تجاری اقصی نقاط دنیا ابراز علاقه زیادی برای روابط اقتصادی با ایران نشان دادهاند. قاعدتا چنین کمپانیهایی ،خود را پایبند و متعهد به اخلاق تجاری براساس استاندارهای کشوری و بینالمللی میدانند. از شما درخواست میشود از دفتر امور خارجی بخواهید که این کمپانیها – مانند شرکتهایی که با نهادهای دولتی همکاری میکنند، گروه ها و شرکتهای غیر دولتی  با بینش یکسان، را شناسایی کرده و رویکردهایی را برای نزدیک شدن به این کمپانیها به منظور آگاهی یافتن از نگرش آنها نسبت به تعهدات اخلاقی خود برای تجارت در ایران ترتیب دهند. با به دست آوردن بینش عمیقتر نسبت به حقایق اجتماعی کشور مزبور، آنها به نحو بهتری درک خواهند کرد که آن استانداردهای اخلاقی، میبایست مشمول عدم توجه به تبعیض جنسیتی و اقلیتی در نگرش استخدام نیرو و تعامل با آنها باشد. در این زمینه میتوان نظر آنها نسبت به سرکوب بهائیان توسط دولت ایران را جلب نمود. با توجه به اینکه چنین کمپانیهایی به طور طبیعی سعی در به خدمت گرفتن نیروهای ایرانی سختکوش، با مهارت بالا و صادق دارند که به آنها در راستای تشکیل و استقرار تجارتشان کمک دهند، تاریخچه تبعیض علیه فارغالتحصیلان مؤسسه آموزش عالی بهائیان را میتوان به آنها توضیح داد.

اجرای بادقت و هماهنگ چنین حرکتی، به علاوه فعالیتهایی که در نامه 5 فوریه 2016 به محضر شما رسید، پتانسیل لازم برای تأثیرگذاری بسیار در وضعیت اقتصادی بهائیان ایران را داشته و در مجموع، به عنوان مشارکت بهائیان در بهبود وضعیت اجتماعی ایرانیان برای افراد زیادی، مورد قدردانی قرار خواهد گرفت. در کنار فعالیت های دفتر امور خارجی شما، دفتر امور بینالملل بهائیان( مستقر در سازمان ملل) نیز فعالیتها و حرکت های تکمیلی را در سطح بینالمللی انجام خواهد داد. خواهشمند است که بیتالعدل جهانی و دفتر امور بینالملل بهائیان( مستقر در سازمان ملل) را از نتایج تلاشهای خود مطلع نمایید.»

همانطور که مشاهده میشود، بیتالعدل در این پیام به دفاتر امور خارجه محافل ملی کشورهای مورد نظر دستور میدهد ضمن شناسایی شرکتهایی که برنامه ایجاد روابط اقتصادی با ایران دارند، افراد فعال در زمینه حقوق بشر، تبعیض جنسیتی و تبعیض علیه اقلیتهای مذهبی را که در این شرکتها نیز صاحب نفوذ میباشند. شناسایی و روابط لازم را با آنها برقرار کنند. در واقع هدف، ایجاد رابطه مؤثر با آنان برای دستیابی به مطامع تشکیلات می باشد.

به طور خلاصه، میتوان مسائل زیر را از این پیام استنتاج کرد:

1-رصد وضعیت سیاسی – اقتصادی در جهان و شناسایی موقعیتها، کشورها، شرکتها و اشخاص صاحب نظر و با نفوذ.

2-رصد وضعیت سیاسی- اقتصادی ایران و نیازهای اساسی کشور، به علاوه چگونگی تعامل ایران با کشورهای صاحبنظر و قدرتمند.

3-برنامه ریزی برای استفاده بهینه از وضعیت سیاسی و اقتصادی جهان.

4-شناسایی کمپانیهای بزرگ که قصد برقراری ارتباط اقتصادی، با ایران را دارند.

5-برنامه ریزی و ارائه برای تبلیغ تشکیلاتی در حوزهی بین المللی، با در نظر گرفتن چگونگی روابط ایران با کشورهای توسعه یافته در بستر روابط سیاسی واقتصادی.

6-برنامهریزی و ارائه راهکار برای تحریک عواطف افراد صاحب نفود در کمپانیهای بزرگِ کشورهای قدرتمند.

7-برنامهریزی و ارائه راهکار برای ایجاد ارتباط میان کمپانیهای تجاری و اقتصادی بزرگ جهان و بهائیان ایران.

8-برنامهریزی وارائه راهکار برای به خدمت گرفتن بهائیان ایران توسط کمپانیهای تجاری و اقتصادی بزرگ جهان.

9-برنامهریزی و ارائه راهکار برای ورود بهائیان ایران به جمع اعضای مهم و تأثیرگذار در تعاملات میان ایران و کشورهای بزرگ و توسعه یافته.

10-شناسایی و ارزش گذاری فعالیتها و خدمات بهائیان ایران در نتیجه ایجاد ارتباط آنها با کمپانیهای بزرگ اقتصادی.

11-استفاده از خدمات بهائیان ایران در بستر موارد گذشته و در راستای تبلیغ تشکیلات بهائیت در ایران و کشورهای دیگر.

12-برنامهریزی و ارائه راهکار برای ایجاد بسترهای تبلیغی بیشتر در ایران، از طریق معرفی خدمات بهائیان به ایرانیان در حوزه اقتصادی.

13-برنامهریزی برای تهیه راهکارهای تکمیلی، موازی با دفتر امور بین المللی بهائیان در بستر سازمان ملل، برای اعمال فشار بینالمللی بر کمپانیهای بزرگ اقتصادی در حوزه فعالیتهای آن ها در ارتباط با ایران.

14-برنامهریزی برای تحرکات یک پارچه و هماهنگ، توأم با حفظ تعامل و ارتباط درونی میان بهائیان در ارتباط با پروژه های مرتبط.

در این پیام، حرکت از بالا به پایین هدفگذاریها و ارائه دستورهای اجرایی توسط رأس تشکیلات بهائیت و حرکت از پایین به بالای نهادها و افراد جزء به منظور ارسال بازخورد عملکردشان به وضوح نشان میدهد که فعالیتهای بهائیان کاملا تشکیلاتی بوده و عملکرد آنان در کشورهای مختلف در راستای اهداف تعیین شده توسط بیتالعدل میباشد. همچنین مشاهده میشود که فعالیت و سیاستگذاری بیت العدل از جنبه تبلیغ وجدانی و فردی، فراتر رفته و کاملا جنبه تشیکیلاتی به خود گرفته است. 

در اینجا، تبلیغ افراد صاحب نظر در کمپانیهای بزرگ، کاملا با برنامه و طراحی دقیق مراحل مختلف می باشد نکته جالب اینکه در این نامه به صورت تلویحی اشاره شده که بهائیان، اهل صداقت و راستی هستند، خصوصیتی که کمپانیهای بزرگ در مرحله استخدام نیرو، آن را مدنظر قرار میدهند. در حالی که ادعای بهائیان در مورد تبلیغ در ایران- کاملا به دور از صداقت است. این قضیه نشان میدهد که منابع تبلیغاتی و گسترش تشکیلات بهائیت، فراتر از صداقت حرکت کرده و تبلیغ آن را برصداقت ترجیح میدهند.

نکته قابل توجه دیگر، نقش بسزای بهائیان ایران در این پروژه عظیم بیتالعدل میباشد. در صورتی که برجام به راستی تحقق مییافت. باید در نظر داشت که اگر کمپانیهای بزرگ به پیشنهاد بهائیان تن داده، بهائیان ایران هم به طریقی توسط  بیتالعدل از این موضوع مطلع می شدند، پس از اینکه کمپانیهای بزرگ تعدادی از بهائیان ایران را به استخدام خود درآوردند ،این افراد در بستر تبلیغی به وجود آمده (ناشی از تلاش های بیتالعدل) به تبلیغ میپرداختند. همچنین فعالیتهای شغلی و خدمات آنها نیز میتواند دستمایهای برای تشیکلات فرقه باشد تا در سطح جهانی با نشان دادن- به اصطلاح –خوش خدمتیهای اقتصادی بهائیان به ایران، به تبلیغ تشکیلات پرداخته و حکومت ایران را برای فشارهای ادعایی موجود، تخریب کنند.

این نامه، نکته بسیار مهم دیگری هم دارد که لازم است در بندی جدا به آن پرداخته شود. شاید در ظاهر به نظر آید که این فعالیتها فی نفسه مشکلی نداشته و هر تشکیلاتی برای توسعه خود دست به چنین کارهایی میزند اما دقت در نامه، پرسش جالب توجهی را به ذهن متبادر میکند. بیتالعدل در این نامه از مسئولان دفاتر امور خارجه کشورهای مخاطب میخواهد که به کمپانیها نسبت به مسئله حقوق بشر تذکر دهند، واز کمپانیها بخواهند که در پروسه استخدام نیروهای لازم نسبت به اقلیتهای دینی و حتی فرقههای تشکیلاتی، تبعیض نداشته و آن ها را برای نمایندگیهای خود به کار بگیرند. توجه داریم که بیتالعدل از مسئولان دفتر بهائیان سازمان ملل نیز درخواست کرده که فعالیتهای تکمیلی را انجام دهند. این ممکن است مثلا به این روش رخ دهد که نمایندگان جامعه بهائی در سازمان ملل، با مطرح کردن این مسئله  وبا استفاده از اهرم حقوق بشر، از کشورهای عضو سازمان ملل بخواهند کمپانیهای بزرگ کشور خود را موظف سازند که از جامعه بهائیان ایران نیز برای نمایندگیهای خود نیرو استخدام کنند، تا جایی که شرط برقرار ارتباط اقتصادی با ایران را استخدام تعدادی از بهائیان ایران برای کار در نمایندگیهای مزبور مطرح کنند.

حال پرسش این است که اگر ایران با به خدمت گرفتن افرادی تشکیلاتی در این کمپانیها مخالفت کند، چه میشود؟ آیا این کمپانیها روابط اقتصادی خود با ایران را تشکیل خواهند داد؟ در صورتی که تعهد نامه و قانونی در این راستا در سازمان ملل یا کشورهای مربوط، مصوب شود که کمپانیها را موظف کند نیروی بهائی استخدام کند و ایران به مخالفت با آن بپردازد،چه میشود؟آیا میتوان باور کرد که سران تشکیلات بهائیت، هنگام تصویب چنین هدف گذاریها و سیاستهای اجرایی در بیتالعدل، به فکر مردم ایران نیز هستند؟ یا اینکه تنها اهداف تبلیغی و گسترش تشیکلات، مد نظر آنها بوده ولاغیر؟

ضمن اینکه با توجه به رکود اقتصادی موجود درکشور، چنین فعالیتهایی از جانب جامعه بهائی، هیچ سودی برای آحاد مردم ایران نداشته و تنها به سنگاندازی در راه بیرون آمدن اقتصاد ایران وایرانیان از چنین رکودی، ختم و موجب تاخیر در پروسه رشد اقتصادی و خروج ایران از انزوای سیاسی و اقتصادی میشود.

در این گزارش، مشهود است که «وحدت عالم انسانی»،تنها شعاری است که اگر در جایی اقتضای زمان و موقعیت باشد، به "«وحدت عالم بهائی» تبدیل میشود. در ادامه تبیین کارشکنیهای اقتصادی بهائیان، میتوان گفت که بهائیت به دنبال امتیاز واردات کالا به صورت انحصاری است؛ مکانیزم جدیدی به نام« تحریم داخلی» که طی آن کشور صادر کننده، عنوان میکند من این کالا را به شرطی به کشور شما میفروشم که طرفِ خریدار، فلان شرکت خاص باشد؛ شرکتی که پشتوانه تشکیلات را داشته و میتواند شیر اطمینان تحریمها باشد. به شرکت ابلاغ میشود که کم بخر و ارائه جنس را در جامعه کم کن، به این صورت فشار اقتصادی افزایش مییابد.

بهائیان با ورود تخصصی و برنامهریزی شده به عرصه تجارت، در حوزههایی که نظارت کمتری برآن حاکم است، بازرگانی پرسودی را برای خود رقم میزنند. تمرکز تجارت آنان بر بازار رایانه، دارو، لنز عینک، صنایع بهداشتی و آرایشی، صنایع شیمیایی و سموم کشاورزی، برخی اقلام خاص از غلات (مانند ذرت دانهای) و بعضی از صنایع حاشیهای اما پرسود مانند تولید ماشین آلات کشاورزی، ساخت آسانسور، دوربین مداربسته، چرخ خیاطی، تجهیزات پزشکی وعینک سازی، بازتولید ثروت فرقه صهیونیستی بهائیت را شدت میبخشد. ان شاءا... در شمارههای آتی نشریه، برخی از شرکتهای بهائی( که پوششی است بر اقدامات سودجویانه تشکیلات) معرفی خواهند شد. درذیل فهرستی از این شرکتها ارائه میگردد:

1.شرکت زیبا رخش اراک( محصولات رافونه): متعلق به سلمانزاده تولید کننده وسایل بهداشتی.

2-شرکت بَن بِن بُن :متعلق به بسیم ممتازی، تولید کننده وسایل کمک آموزشی برای کودکان.

3-شرکت تولیدی پرگان و نورا: متعلق عفیف نعیمی که در زمینه تولید پتو فعالیت دارد.

4-شرکت تولیدی پاکسازی پلاستیک: متعلق به جمال ثابت، تولید کننده ظروف پلاستیکی، نینوشهای پلاستیکی و...

5-شرکت خدماتی و بازرگانی ندای دیده، به مدیریت انوشیروان سیروس که در زمینه صادرات و واردات مواد بهداشتی به صورت ساخته شده یا مواد اولیه، کالاهای اپتیک و مواد اولیه معدنی، شیمیایی ، مصالح ساختمانی قطعات تاسیساتی ، صنعتی ،برقی – الکترونیکی و مواد فورلکی فعالیت مینماید. این شرکت دارای نمایندگیهای خارجی نیز میباشد.

6-شرکت بازرگانی شهرام: متعلق به شهرام جدی ،وارد کننده وتوزیع کننده لوازم التحریر ،آلبوم و کیف.

7-شرکت دامپروری وکشاورزی رامدوش:متعلق به جمشید دیانت که در زمینه تولید شیر و گوشت فعالیت دارد.

8-شرکت تولیدی میون لوباز: متعلق به ضیاءاله متعارفی که به موجب قراردادی با منابع طبیعی 500 هزار متر مربع زمین جهت علوفه کاری (به مدت 15 سال )دریافت نموده است.

9-شرکت هازل دار و افشار دازگاره: واقع در مهدیشهر سمنان، به مدیریت جمالالدین خانجانی( از رؤسای بهائیت)، این شرکت در زمینه ساخت سازههای ساختمانی جهت سکونت، احداث سد خاکی، برق کشی منطقه، کاشت انواع میوه و ... فعالیت داشته است.

10-شرکت تعاونی مرتعداری، دامپروری و کشاورزی باغ گل شاهرود، با مدیریت قربانعلی عباسیان و ریاضاله ایقانیان اداره میشود. آنها طی قراردادی با سازمان منابع طبیعی، زمینی به مساحت 000/200/48 متر مربع در قالب طرح مرتعداری در اختیار گرفته و در آن به کاشت یونجه، گندم، گیاهان دارویی و گوسفنداری میپردازد.

11-فعالیت اقتصادی در دشت مسافرآباد رودان: با مدیریت نجاتاله بهین آیین و رحمت اله پارسایی، دو قطعه زمین به مساحت 000/550/9 متر مربع به فعالیتهای اقتصادی اختصاص یافته است.

12-شرکت تولیدی ختن یار: با مدیریت حاجی بابا رحمانیان و سروش روشن که در زمینه انواع ترکیبات و فرآوردههای غذایی، کشاورزی، دامپزشکی، آرایشی – بهداشتی و وسایل و ماشینآلات مربوطه، از طریق ایجاد کارخانه یا لابراتور و یا مزرعه( کشت و صنعت ) و ... فعالیت مینماید.

13-شرکت صنایع معدنی پارس و ایران سوند: متعلق به برادران ایرانی نژاد که در زمینه واردات ماشین آلات صنعتی فعال بوده و قراردادهای کلانی با معادن ایران منعقد نموده است.

14-شرکت توان ره صنعت: متعلق به هرمز رضوی، تولید کننده و توزیع کننده کلید و پریز برق.

15.شرکت آسانسور فریم: با مدیریت غلامحسین نوروزی.

16-شرکت بیهق آسانسور : با مدیریت محمد شم آبادی. 

 

خواندن 3321 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی